האם עסקים קטנים באמת צריכים CRM ?
עסקים קטנים לא צריכים CRM זה יקר מדי ואינו הכרחי
נכון ? לא נכון !
כל עסק קטן שהבעלים שלו מסכים עם האמירה למעלה נידון לכישלון.
בעבר, כנראה היית יכול לשרוד בלי פתרון CRM בצורה סבירה. אבל הזמנים השתנו. היחסים עם הלקוחות חשובים מתמיד; אתה צריך כלי לנהל אותם, במיוחד אם אתה עסק קטן שעדיין לא הטביע חותם על קהל יעד. במאמר זה, אנו מסבירים מהו CRM לעסקים קטנים , כאשר עסק קטן צריך ליישם כזה , אילו תעשיות יכולות להפיק תועלת מ-CRM, ונצלול לעולם שיעזור לנו להבין כיצד CRM יכול לעזור לעסק שלך לצמוח . .
מהו CRM לעסקים קטנים?
מערכת CRM לעסקים קטנים היא תוכנה המסייעת לעסקים קטנים לארגן כמויות גדולות של נתונים, לנהל את מערכות היחסים שלהם עם הלקוחות ולייעל תהליכי מכירה ושיווק. בסך הכל, זהו כלי קטן ונחמד המאפשר לחברות קטנות לשלוט בזרימות העבודה העסקיות שלהן בצורה יעילה יותר המאפשרת צמיחה עסקית.
אז מה ההבדל בין פתרון CRM רגיל לפתרון CRM לעסקים קטנים ?
למען האמת, אין לזה תשובה סופית. אין רשימה קבועה של דברים שהופכים CRM לעסקים קטנים למערכת ברמת הארגון. עם זאת, ישנם קומץ תכונות הנפוצות בין CRM לעסקים קטנים, ולא בין פלטפורמות CRM רגילות ארגוניות.
- קל להגדיר אותם. פתרונות CRM לעסקים קטנים נוטים להיות מבוססי ענן. לפיכך, קל יותר להטמיע ולהתחיל להפעיל אותן ממערכות ברמת הארגון, עם עקומת למידה קלה בהשוואה למערכות CRM גדולות יותר.
- הם מתאימים יותר לצוותים קטנים יותר. ניתן להשתמש ב-CRM לעסקים קטנים על ידי כמה עובדים לפי הצורך, אך הם בנויים מתוך מחשבה על צוותים קטנים יותר של פחות ממאה אנשים.
- הם ניתנים להשגה בעלות תועלת הגיונית. אחד הדברים המרכזיים שיש ל-CRM לעסקים קטנים להציע הוא תוכניות תמחור סבירות ותקופות מנוי קצרות יותר. CRM לעסקים קטנים מאפשרים למשתמשים שלהם לשלם עבור הפתרון על בסיס חודשי, בניגוד להתחייבות מבוססת חוזים ארוכי טווח. זה הרבה יותר מושך לבעלי עסקים קטנים שאין להם תקציב ל-CRM גדול יותר.
מתי עסקים קטנים צריכים ליישם CRM?
כיום, תעשיות רבות נאבקות בגלל תחרות עזה בשוק. חווית לקוח יוצאת דופן אינה עוד יתרון עסקי תחרותי. דברים כמו מוצרים מוכווני משתמש, תקשורת יעילה ותמיכה מיידית הם חיוניים .
הלקוחות רוצים להיות המוקד העיקרי; הם צריכים להרגיש חשובים. החל מהאינטראקציה הראשונה עם המותג וכל פרט והלאה, כולנו מצפים להישמע, לכבד ולהיות מרוצים. מוסכם?
מוסכם, ואם העסק הקטן שלך לא גורם ללקוחות להרגיש כך, התכונן לגרוע מכל. סביר להניח שלקוחות מעדיפים יריבים שיצרו קשרי לקוחות טובים יותר. זו הסיבה שאתה צריך לאמץ אסטרטגיית CRM כבר מההתחלה.
אתה יכול להתחיל עם CRM פשוט של גיליון אלקטרוני.עם זאת, CRM של גיליון אלקטרוני טוב רק כשהעסק שלך עדיין ממש בתחילת דרכו. וגם אז זה לא מומלץ, ישנן מערכות כיום הניתנות בתחילה בחינם למספר משתמשים מוגבל ופונקציונליות מוגבלת, אך בהחלט מספקת וטובה יותר מניהול בגליון אלקטרוני. מדוע ? משום שכבר מהרגע הראשון מתגבשת תרבות ארגונית של ניהול התהליכים. ברגע שהעסק מתחיל לצמוח ומשפך המכירות שלך מתמלא בעוד לידים, CRM של גיליון אלקטרוני כבר לא מספיק. להלן הסימנים המעידים על כך שהעסק הקטן שלך זקוק לפתרון CRM…
ראשית כבר אמרנו ! מהרגע הראשון !!!
אבל אם רוצים בכל זאת להמתין…אז…
❌ אתה לא יכול לעמוד בקצב זרימת הלידים.
אם שיחקת את הקלפים שלך נכון ומשפך המכירות שלך עולה על גדותיו בלידים חדשים, מזל טוב – אתה בדרך! אבל מה הטעם בלהשיג יותר לידים אם אתה לא יכול לעמוד בקצב ולטפל בהם בזמן וביעילות? אם אתה מרגיש שטיפוח הלידים שלך לא מביא את התוצאות הרצויות, יכול להיות שזה בגלל שאתה לא מנהל את הלידים שלך בצורה נכונה. CRM לעסקים קטנים יכול לעזור בכך. זה הופך את תהליך לכידת לידים לאוטומטי, משפר את תהליך הערכת הלידים וניקוד לידים, ומאפשר לך ליצור תהליכי טיפוח אוטומטיים של לידים.
❌ אתה מתקשה לאתר את הנתונים שלך.
יש לך נתונים בכל מקום? אוסף של גיליונות אלקטרוניים, מיילים ופתקים נדבקים היה נסבל כשהעסק שלך עדיין היה בחיתוליו. ככל שכמות המידע גדלה, חיבור דברים יחד יכול להפוך במהירות לקשה, אם לא בלתי אפשרי. אלא אם כן אתה רוצה להמשיך לאבד פרטים חשובים על האינטראקציות שלך עם לידים ולקוחות, עליך לרכז את הנתונים שלך ולהיות נגישים אליהם בקלות. CRM מאפשר זאת מכיוון שהוא אוסף נתונים ממקורות שונים ויוצר רשומה קוהרנטית במסד הנתונים. אתה מקבל סקירה מלאה של הלידים והפרופילים של הלקוחות שלך, כולל היסטוריית התקשורת שלך איתם.
❌ יש לך קבוצה של חשבונות יקרי ערך לטווח ארוך לניהול.
לקוחות יקרי ערך ומשלמים יפה הם ברכה לעסקים קטנים. הם מקדמים עסק קדימה. אתה בהחלט לא רוצה לאבד אותם כתוצאה מכך שהם מרגישים לא מוערכים ולא חשובים. חיוני שתשגיח מקרוב על חשבונות אלה ותעבוד על חיזוק הקשרים שלך איתם. CRM יכול לעזור לך בכך – אתה יכול לתייג את הלקוחות החשובים ביותר שלך וליצור תצוגה מותאמת אישית נפרדת כדי לדעת תמיד היכן הם עומדים. יתרה מכך, אתה יכול להגדיר קמפיינים אוטומטיים בדוא"ל כדי לעולם לא לשכוח ימים מיוחדים לציון – אימייל ליום ההולדת מוביל לשמירה על מערכות יחסים חזקות.
❌ צוותי המכירות והשיווק שלך אינם משתפים פעולה.
התאמה של צוותי המכירות והשיווק שלך היא דרישה בסיסית לצמיחה עסקית גם אם כל הצוות שלך מונה 1-2 אנשים. אם אתה מרגיש שהעובדים באחד מהצוותים לא יודעים מה הם עושים ואיפה הם עומדים, אתה צריך לקרב אותם זה לזה כדי לעבוד בשיתוף פעולה על טיפוח לידים. פתרון CRM מאפשר לשתי המחלקות לקבל גישה לאותם נתונים ולראות אותם מעודכנים בזמן אמת.
❌ צוות תמיכת הלקוחות שלך לא יכול לספק ללקוחות תשובות מדויקות בזמן.
אם הלקוחות שלך לא מרוצים מאיכות התמיכה שאתה מספק – או בגלל שהיא לא מהירה מספיק או בגלל שהיא לא מדויקת ולא משקפת את הצרכים הספציפיים שלהם, אתה צריך להגביר את יכולת התגובה שלך. פתרון CRM יעזור לצוות תמיכת הלקוחות שלך לדעת את ההיסטוריה המדויקת של כל לקוח ולהיות מסוגל לעזור לו בצורה היעילה ביותר.
❌ אינך יכול להרחיב את העסק שלך.
אם אתה מרגיש שניהול נתונים ידני תופס את כל הזמן שלך ואין לך מספיק משאבים לעבוד על הרחבת העסק שלך, עליך להאציל אותו למערכת CRM.
אילו תעשיות נהנות מ-CRM לעסקים קטנים?
בתור תוכנה הניתנת להתאמה אישית, ניתן להתאים את מערכות ה-CRM כך שיתאימו לכל עסק קטן . מבעלי חנויות מסחר אלקטרוני, לשירותי חינוך ועד לחברות לוגיסטיות – קשה לציין תעשייה אחת שלא תרוויח מאינטגרציה של CRM. לכן, כל העסקים הקטנים המוכוונים ללקוח זקוקים ל-CRM כדי לאחסן, לנהל ולארגן נתונים; לארגן, לבצע אוטומציה ולהגדיל את הפעילות וההכנסות שלהם.
מאז 2010 תעשיית ה-CRM גדלה ב-600%. עד 2025, הוא צפוי להגיע להכנסות מדהימות של 80 מיליארד דולר . המספרים הללו הופכים את ה-CRM לשוק התוכנה הצומח ביותר בעולם, מה שמוכיח ש-CRM נחוצים מאוד על ידי חברות בתעשיות רבות.
לפני הטמעת מערכת CRM, חשבו על המבנה שלה. אספו את הצוותים שלכם ושאלו אותם את השאלות החשובות. איך צריך להיראות המשפך השיווקי ? איזה מידע צריך להיות בהישג ידך ? אילו פעילויות יומיומיות תעדיף להפוך לאוטומטיות ? האם אנחנו צריכים כמה תכונות ספציפיות לתעשייה ש-CRM כללי יותר לא מציע?
9 סיבות לכך שכל עסק קטן צריך CRM
זה עוזר לאסוף ולארגן נתוני לקוחות.
הפונקציונליות הבסיסית ביותר שכל CRM מציע היא אחסון וניהול נתונים. עם ריכוז נתונים כזה, אתה יכול לשכוח מהצורך לחפור באלפי קבצים ומסמכים כדי למצוא את המידע שאתה צריך; כל נתוני הלקוחות שלך מאוחסנים במקום אחד ונגישים בכל עת ומכל מקום. כתוצאה מכך, אינך משקיע זמן בחיפוש אחר ההקשר של שיחות קודמות; הכל מוצג בתיבת הדואר הנכנס או לוח המחוונים שלך (דשבורד), ממש מול העיניים שלך .
יתר על כן, פתרון CRM מאפשר נתוני לקוחות נקיים יותר . כריית נתונים והעשרה הם אוטומטיים וסטנדרטיים כך ששום דבר לא יתפספס . המערכת אומרת לך אם חסרים לך פרטים, כך שתוכל להוסיף אותם מיד. כפילויות הן בלתי אפשריות עם תכונת מניעה כפילות; רוב מערכות ה-CRM לעסקים קטנים נותנות אשפרות למזג נתונים שחוזרים על עצמם לרשומה אחת.
הוא מאפשר תקשורת מותאמת אישית עם לידים, הודות לפילוח מתקדם של מסדי נתונים.
התאמה אישית היא אחת ממגמות המכירות החמות כבר זמן מה.
63% מהצרכנים מצפים להתאמה אישית כסטנדרט של שירות ומאמינים שהם מזוהים כאדם פרטי כששולחים להם הצעות מיוחדות.
מקור: סקר האריס
אם אתה רוצה שהעסק הקטן שלך יגדל, אתה צריך לוודא שאתה מתייחס לכל הלידים והלקוחות עם מירב הכבוד ותשומת הלב לפרטים. אתה צריך להתאמץ יותר מאשר פשוט להשתמש בשמות פרטיים של לקוחות בעת תקשורת איתם. במקום זאת, עליך להתאים את ההצעה שלך ולהציג את המוצר שלך בצורה שתענה על הצרכים שלהם. כיום מכירה מבוססת ערך היא חובה בעולם העסקים.
פתרון CRM מאפשר לך להתאים אישית את התקשורת שלך עם לידים בצורה יעילה . רוב מערכות ה-CRM לעסקים קטנים מציעות מסנני פילוח מתקדמים ותגים כדי לחלק את הקהל שלך לקבוצות קטנות יותר בהתבסס על מגוון גורמים. אתה יכול להשתמש בתוויות המוכנות או ליצור תוויות משלך. כך, הלידים שלך מקבלים בדיוק את מה שהם צריכים, מתי שהם צריכים את זה.
כמה דוגמאות לקריטריונים לפילוח CRM כוללות תעשייה, תפקיד, רמת ותק, שימוש בתכונות, פעילות שימוש, האם הליד נרשם לניוזלטר שלך או לא, וכו'.
שיווק בדואר אלקוטרוני
שיווק בדואר אלקטרוני הוא אחת מאסטרטגיות השיווק הדיגיטלי היעילות ביותר. שליחות דואר מסיביות עדיין עשויות להפתיע אותך עם ביצועים – אתה רק צריך לוודא שמסעות פרסום בדוא"ל יהיו מותאמים אישית במיוחד ויגיעו לתיבות הדואר הנכנס של הנמענים בזמן הנכון.
הנה הוכחה: שיווק בדוא"ל יכול להביא 4400% החזר ROI , להניב הכנסה של $44 לכל $1 שהוצא. לפי Hubspot תשעים ושלושה(93%) ממשווקי B2B משתמשים באימיילים כדי לשתף תוכן, ו-59% מהם טוענים שהודעות דוא"ל הם מנועי ה-ROI הגדולים ביותר שלהם.
שיווק בדוא"ל הוא חסכוני וניתן להרחבה – בדיוק מה שהעסק הקטן שלך צריך כדי לייצר יותר לידים. אבל זה גם יכול להיות לא יעיל ולוקח זמן. אם אינך משתמש בתוכנה הנכונה כדי לשפר את הודעות הדוא"ל שלך ולאפשר שליחה בכמות גדולה, בסופו של דבר אתה מבזבז את הזמן והמאמץ שלך. מערכת CRM עוזרת לך להפעיל פעילויות שיווק בדוא"ל בכמה דרכים.
- זה עוזר לאסוף ולפלח מיילים כדי לארגן מיזוג דואר ממוקד .
- זה עוזר לבנות ולנהל את רשימת הדוא"ל שלך .
- זה מאפשר שליחת מיילים מותאמים אישית למאות אנשים בו זמנית.
- זה יכול לשמש כתוכנת שיווק בדוא"ל ולאפשר לך לשמור תבניות דוא"ל ולשתף אותן עם הצוות שלך.
- הוא מציע פונקציונליות של מעקב דוא"ל כך שתוכל למדוד את הביצועים של מסעות פרסום בדוא"ל.
- זה מאפשר להרחיק את האימיילים שלך מתיקיות הספאם של הנמענים .
- זה עוזר לבצע אוטומציה של שיווק בדוא"ל ולהגדיר מסעות פרסום אוטומטיים בטפטוף .
אם אסטרטגיית השיווק שלך מכוונת מאוד לדוא"ל, אולי תרצה לבדוק CRM לעסקים קטנים המתמקדים במיוחד בשיווק בדוא"ל.
זה מאפשר לך לעקוב אחר תהליך המכירה.
מערכת CRM מאפשרת לך לטפח לידים בצורה יעילה יותר, תוך מעקב צמוד אחר משפך המכירות בצורה מרוכזת וחזותית.
CRM ממחיש את תהליך המכירה שלך בצורה ויזואלית, ומדגיש את הנקודות מהן הלידים נושרים לעתים קרובות. כך תוכל לזהות במהירות איומים והזדמנויות ; חולשות וחוזקות . אתה יודע בדיוק אילו פעילויות מכירות עובדות היטב עבור הקהל שלך ואיזה עליך לוותר בגלל חוסר היעילות שלהן.
דוגמא
לאחר עיון בלוח המחוונים של CRM, אתה יכול להבין ש-20% מהלקוחות שלך מפסיקים להשיב לאימיילים לאחר הקשר הרביעי עם מכירות. מה אם תכלול 'הצעה מיוחדת ללקוחות בלבד' בדוא"ל השלישי שלך? רק הצעה, אבל גילוי סיבות לאובדן לקוחות יעזור לך לחשוב מחדש על שיטות המכירה ולשפר את שיעורי ההמרה.
זה הופך דיווח מכירות מדויק לאוטומטי.
דיווח מכירות יכול להיות מסורבל כאשר הוא מטופל באופן ידני. אנליטיקה דורשת תשומת לב רבה לפרטים, מה שאומר שבניית דוח עשויה לגזול זמן רב. יתרה מכך, כאשר יש לך עובד לעשות זאת בעצמו, יש סיכוי גבוה לטעות אנוש, מה שמוביל לשיקוף לא מדויק של ביצועי העסק.
כעסק קטן, אתה צריך לדעת בדיוק איך העסק שלך מתנהל כדי שתוכל לשנות את האסטרטגיה שלך ולהרחיק את החברה מכישלון. מערכת CRM הופכת דיווח מכירות לאוטומטי תוך שימוש במגוון דוחות מכירות.
📊 דוח משפך ה-CRM: אלו הם דוח ה-CRM של משפך המכירות לניתוח מקטעי ההפניות והעסקאות שלך, דוח ה-CRM לעיסקאות בתהליך כדי לראות כיצד המשפך שלך מתקדם על פני מסגרות זמן שונות ואילו הזדמנויות ממתינות, ודוח ה-CRM של התפלגות לפי שלב בו נמצאות העיסקאות לצורך מעקב אחר מספר העסקאות שבוצעו כעת.
📊 דוח ביצועי המכירות : אלה מספרים לך עד כמה נציגי המכירות שלך (או שלך עצמך) מצליחים במונחים של סגירת מספרי עסקאות היעד שלך, נותנים לך אומדן של העסקאות בפועל וערך צפוי של העסקאות במשפך המכירות שלך.
📊 דוח הסתברות לסגירת עיסקה: זה אומר לנציגי המכירות אם הם יכולים להגיע ליעדים שלהם בקצב הנוכחי של המאמצים והפעילויות.
📊 דוח הפעילות של צוות המכירות: זה עוזר למנהלי מכירות לראות אם הנציגים שלהם מבצעים את המספר הנדרש של שיחות טלפון, פגישות, מיילים ופעילויות אחרות כדי לעמוד ביעדי המכירות שלהם.
📊 דו"ח ניתוח מקורות הלידים: אלה נותנים תובנה לגבי המקורות שמייצרים הכי הרבה והכי פחות לידים עבור החברה הקטנה שלך – ובהמשך, עוזרים לך לזהות את הערוצים שמביאים ללקוחות שמביאים לעסק הקטן שלך כסף.
חיוני שתטמיע מערכת CRM לדיווח מכירות מכיוון שהיא עוזרת לעסקים לעקוב אחר ההתקדמות לעבר היעדים שלהם, לזהות בעיות במהירות, לפעול ביעילות רבה יותר ולמכור בצורה חכמה יותר.
עם זאת, ניתן לשלב בקלות מערכות CRM בעבודה של מחלקות שיווק, תמיכה, משאבי אנוש או אפילו כספים. כשמדובר בקשרי לקוחות, CRM עוזר לצוותים שונים לפעול כאורגניזם אחד.
ישנן נקודות מגע שונות ביחסים בין המותג שלך ללקוחות. ייתכן שהלקוחות שלך יקבלו אימיילים 'מבצעים מיוחדים' מצוות השיווק ולאחר מכן יבקשו פרטים נוספים ממנהל המכירות שלהם. במקרה של בעיה, רק צוות תמיכת הלקוחות יכול לסייע. CRM מתעד ומציג את כל ההיסטוריה כדי לוודא שחווית הלקוח עם מותג עקבית.
בסך הכל, CRM מיישר קו בין העבודה של כל מחלקות החברה. זה מביא את כל הצוות לדבר באותה שפה גם כאשר רוב העובדים עובדים מרחוק .
זה מונע החמצת הזדמנויות לידים.
מערכות CRM עובדות ללא ימי חופש כדי להבטיח שלעולם לא תפספס אף ליד אחד. כשאתה מחבר את ה-CRM שלך לשירותים כמו Zapier, אתה מבטיח שכל הרישומים מהאתר שלך יסתיימו במסד הנתונים של CRM. גם אם נציג מכירות נמצא בחופשה, הליד עדיין יתועד וההודעה הרלוונטית – או באמצעות דואר אלקטרוני, Slack או Google Chat – תישלח אליו.
ניתן לאסוף את כל הלידים החדשים בתצוגת CRM נפרדת או על פי השלב בתהליך המכירה. במקרה זה, אתה תמיד מודע למספר האנשים הרשומים ולמספר הלידים שיש לעבד.
צוותים קטנים שעמוסים בעבודה נמצאים בסיכון גבוה יותר לאבד לקוחות. תכנת את ה-CRM שלך יכולה ליצור פרופילי לקוחות נפרדים ולהעלות פרטי לקוחות ל-CRM באופן אוטומטי. לאחר מכן, כל מה שצריך לעשות זה לחבר ליד למנהל מתאים, וכך תוכלו לוודא שכל הלקוחות העתידיים שלכם יקבלו מספיק תשומת לב ושירות הטוב ביותר.
זה משפר את תכנון המכירות שלך.
תכנון מכירות חיוני לכל עסק, שלא לדבר על חברה קטנה שרוצה להתרחב. אתה צריך לדעת בדיוק באילו יעדים אתה רוצה לעמוד ולהכין תוכנית פעולה הדרושה כדי להשיג אותם.
מערכת CRM היא ממש ללא תחליף לצורך תכנון מכירות. זה עוזר לך לראות את התמונה הרחבה יותר ולהעריך כראוי את עמדותיך הנוכחיות. כך תדעו להתקדם בצורה היעילה ביותר.
זה מגדיל את ביצועי המכירות.
עסקים ששילבו CRM בעבודתם מדווחים על עלייה של 34% בפריון המכירות.
מקור: Salesforce CRM
CRM ממלא באופן אוטומטי את פרופילי הלקוחות בנתונים, מתזמן יציאות דואר ומשחרר אותך משמרטפות בתיבת הדואר הנכנס שלך. זה שומר על סדר היום ו"שם עין" על לוח השנה שלך. שליחות דואר גדולות ותבניות דואר אלקטרוני חוסכות זמן מכיוון שבמקום דוא"ל אחד, אתה שולח מאות בו זמנית. בקיצור, CRM מנקה את לוח הזמנים שלך לפעילויות חשובות יותר, כמו הבנת צרכי הלקוחות שלך או מכירות.
כשאתה מתקין אפליקציה של CRM בסמארטפון שלך, זה מאפשר לך לעבוד תוך כדי תנועה. זה מביא מסדי נתונים של לקוחות לכל מכשיר נייד, ומציע דגשים מכל שיחות קודמות. לפיכך, אתה תמיד מוכן לסגור את העסקה.
בשורה התחתונה
יש אינסוף יתרונות שתוכנת CRM יכולה להביא לעסק הקטן שלך. לכן, אם אתה רוצה להרחיב את העסק שלך ולהגדיל את המכירות שלך, אתה צריך לשקול להשקיע באחד בהקדם האפשרי.
עם זאת, אתה צריך לזכור שאתה צריך לבחור בקפידה את מערכת ה-CRM של העסק הקטן שלך – אחרת, היא לא תביא את התוצאות הרצויות.
למידע נוסף